Co powinna zawierać dieta narciarza?

0
127
dieta-narciarza

Sezon na narciarskie czy snowboardowe wyjazdy jest w pełnym rozkwicie. W tym zimowym szaleństwie często zapominamy jednak zabrać przekąskę, która zagwarantuje natychmiastową dawkę energii i będzie pomocna w regeneracji organizmu. Jakie produkty powinni zabierać ze sobą narciarze?

Wychodzimy naprzeciw potrzebom naszego organizmu

To, że spalamy podczas jazdy wiele kalorii jest oczywiste. Jednak zapominamy, że nasz organizm potrzebuje również niezbędnych wartości odżywczych do utrzymania odpowiedniej temperatury ciała. Kilkanaście tysięcy kalorii spalonych na stoku musi zostać uzupełnione pełnowartościowymi posiłkami, inaczej nasz organizm może odchorować kilkugodzinny wysiłek. Jak urozmaicić naszą dietę podczas narciarskich wypadów?

Śniadanie mistrza

Pierwszy posiłek powinien być zjedzony jeszcze przed wyruszeniem na stok. Rozgrzewające śniadanie powinno dostarczać białek, złożonych węglowodanów i zdrowych tłuszczy. Nie powinniśmy jednak przesadzać z ilością białka, gdyż trawi się ono o wiele dłużej od węglowodanów a jego zaleganie na żołądku może prowadzić do dyskomfortu w trakcie jazdy. Polecamy owsiankę z orzechami i suszonymi owocami lub pożywne placki z banana, płatków owsianych i jajka.

Przegryzka na stoku

Po obowiązkowej rozgrzewce ruszamy na stok, jednak po jakimś czasie zaczynamy odczuwać lekki głód. Dlatego w południe dobrze jest dostarczyć organizmowi dodatkowego paliwa w postaci szybkiej przekąski. W jej wyborze panuje podobna zasada jak przy śniadaniu – dominować mają węglowodany, które napędzą organizm. Tutaj najlepiej sprawdzą się wszelkiego rodzaju batony owsiane, gorzka czekolada czy suszone owoce.

A po powrocie…

Gdy już wrócimy ze stoku, dobrze jest sięgnąć po kolejną porcję węglowodanów, by następnie zjeść bardziej treściwy posiłek bogaty w białko. Jest ono niezbędne do odbudowania mięśni po całodniowym wysiłku, dlatego zachęcamy do spożycia chudego mięsa (kurczaka lub indyka), jaj lub twarogu.

Niech króluje woda!

Narciarstwo, jak każda inna aktywność fizyczna, może prowadzić do odwodnienia organizmu. Dlatego tak ważne jest, by pamiętać o uzupełnianiu płynów. Na stok można zabrać wodę lub napój izotoniczny. Do tego, polecamy spakować do plecaka termos z herbatą, która pomoże nam się rozgrzać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here