Jak przygotować organizm do wyjazdu na narty?

0
225
cwiczenia

Siedzący tryb życia nie jest sprzymierzeńcem narciarzy, dlatego przed wyprawą na stok należy odpowiednio się przygotować. Jest to zasada niezależna od stopnia zaawansowania amatora białego szaleństwa. Sprawdź, kiedy musisz zacząć trening, by sezon nie skończył się dla ciebie kontuzją!

W obronie przed kontuzjami

Czy wiesz, że jedną z najczęstszych przyczyn kontuzji u narciarzy jest zmęczenie? Zjazdy wymagają nie tylko wiedzy, ale również stosownego przygotowania mięśni. Bez odpowiedniej wprawy, organizm szybko się zmęczy, przez co zapanowanie nad prędkością czy kierunkiem jazdy będzie mocno utrudnione.

Jak powinien wyglądać trening narciarza?

Trening przed wyjazdem najlepiej jest rozpocząć na dwa miesiące przed wyjazdem. Miesiąc to absolutne minimum, jeśli chodzi o termin. Ważne przy tym jest, by ćwiczyć systematycznie. Nawet najbardziej intensywny trening wykonywany raz na tydzień nie będzie w stanie przygotować nas tak, jak zrobią to zaplanowane działania. Warto więc wchodzić po schodach do biura czy domu i odpuścić sobie jazdę windą. Jeśli chodzi o sam trening, panuje duża dowolność. Aktywność może przybrać formę: porannego joggingu, treningu na siłowni z trenerem personalnym czy zajęć fitness. Przede wszystkim liczy się wzmocnienie mięśni.

Czy narciarz może trenować w domu?

Trening może również odbywać się w domu. Do najczęściej wykonywanych ćwiczeń zalicza się m.in.: brzuszki, przysiady, wyskoki i nożyce. Wszystkie te aktywności mają na celu wzmocnić przede wszystkim mięśnie nóg, brzucha i pleców. Do puli ćwiczeń dobrze jest dorzucić te poprawiające równowagę. Poniżej zamieściliśmy przykładowy zestaw ćwiczeń:

Siła stretchingu

Stretching jest to rozciąganie mięśni, dzięki któremu wysmuklamy mięśnie i zwiększamy zakres naszych ruchów. Systematyczne rozciąganie pozwoli nam uniknąć bólu powysiłkowego po kilkugodzinnych zjazdach.

Na stoku też potrzebujesz rozgrzewki

Przed przypięciem nart i ruszeniem ku przygodzie, musisz odpowiednio przygotować swój organizm do wysiłku. Jest to idealny sposób na to, by pobudzić mięśnie do działania oraz zapobiec męczącym zakwasom już po wyjeździe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here